英語で話しましょう - Speaking Exercise (15) ‐ 問題和訳 | アダモービス 英語

アダモービス 英語

バイリンガルアメリカ人、ミヤビ・タウンゼントが
上級学習者を対象に
英単語・英文法を含め、英語の4技能をカバーします
英語力を更に強化できることを願っています


[Reminder]

Starting from February 1, we are offering our English lessons at my Pigg-life garden. The details are in this article. Beginners as well as advanced students, please join us!



「念のために」

2月1日から、ピグライフの私のお庭で、英語のレッスンを開催しています。詳細は、上のリンクを読んで下さい。初心者も、勉強の進んだ方も参加お待ちしてます!

------------------------------------------------------------------------

Click here to try type 5 question 3.



TOEFL スピーキングテストの問題、タイプ 5 の例題 3 の問題を読むには、上のリンクをクリックして下さい。




耳 耳 耳 耳 耳



Instructions and Question:


問題の指示と設問:






Directions: For this task, you will listen to a dialogue. You will hear a question about it. You will then have 20 seconds to prepare your response and 60 seconds to speak.


指示:この問題では、会話を聞きます。その会話についての質問があります。その後、20 秒間回答を準備する時間が与えられ、60秒間話せます。


Narrator: Listen to a conversation between two students.


ナレータ:二人の学生の会話を聞きなさい。




Student 1(female): Hey, Jason, what’s wrong?


学生 その1(女性):あら、ジェイソン、どうしたの?


Student 2(male): Oh, hi, Carrie. I just got my report card for this semester. It isn’t exactly as good as I thought it would be. And I really studied hard this semester!


学生 その2(男性):ああ、こんにちは、キャリー。今学期の、成績表を今受け取ったんだよ。思ってたほど良くなくて。今学期は、一生懸命頑張ったんだけどな。


Student 1: Let me see. Oh!...They’re not so bad. I would be happy to have your grades in those classes. Are your grades good enough to keep financial aid?


学生 その1:見せて。あら!そんなに悪くないじゃない。この講義なら、貴方の成績とれたら、私なら喜ぶわ。この成績で、助成金をもらっていられるの?


Student 2: I hope so, but it’ll be really close. I think they’re border-line. What should I do? I always made perfect grades in high school. I thought my first semester of college would be the same.


学生 その2:そう願いたいけど、本当にギリギリだろうな。境界線ってとこだと思うよ。どうしたらいいんだろう?高校の時は、いつもオール5だったんだよ。大学でも、最初の学期は、同じだと思ってたんだ。


Student 1: If I were you, I don’t think I’d take such hard classes my first year. If you’re most worried about your grades and keeping financial aid, take easier classes.


学生 その1:私が貴方なら、最初の年次からそんな難しい講義は、取らないと思うわ。成績と、助成金をもらうことが大事なら、少し易しい講義にしたら。


Student 2: I could take easier classes, but I want to challenge myself.


学生 その2:易しいクラスもいいけど、自分自身に挑戦したいんだよ。


Student 1: Well, don’t challenge yourself right out of college! Maybe you could take fewer classes. That would give you more time to concentrate on the tougher classes.


学生 その1:でもね、大学に、自分から挑戦するのはよしたほうがいいわ。受講数を減らすとか。そうすれば、難しいクラスに、集中する時間もできるし。


Student 2: I could do that, I guess, but then I’d be in school longer than I’d hoped, and my financial aid only covers 4 years of school.


学生 その2:それなら、出来ると思う。でも、そうすると、考えていた以上に学校に長くいることになるし、助成金は4年しか与えられないんだ。


Student 1: You know, I had a friend in the same situation. She took a semester off to clear her head. When she came back, she was refreshed and ready to tackle anything. She also had a little extra money saved up from working.


学生 その1:あのさ、同じ状況にいる友だちがいるの。彼女は、気分転換の為、1学期学校を休学したわ。戻ってきた時、新鮮な気分で、どんな事でも取り組めそうだったわよ。それに、仕事したから、少しお金もためてきてたわ。


Student 2: Hmm, I don’t know if I’d like that. Seems kinda drastic.


学生 その2:う~ん。自分がそうしたいか、分からないな。何だか、思い切り過ぎのような。。。



Narrator: Now get ready to answer the question.


ナレータ:質問に答える準備をしなさい。


Narrator: The students are discussing the man’s problem. Describe his problem and then decide what you think is best for him. Give reasons to support your decision.


ナレータ:学生たちはこの男性の問題を話し合っています。この男性の問題を叙述し、彼がどうすることが最適だと思うか、決めて答えなさい。あなたの選択を支える理由も述べなさい。



ーーー
Now, you may send your response at this point. Please refer to the article shown at the top of this page on how to send it.


この時点で、貴方の回答を送って頂いても結構です。送り方はこのページの冒頭に示した記事を参照してください。





Donation 寄付金額: まだ$0-¥0


PearTree/ペアツリー
$ペアツリー Advanced English Study Room

Info: TOEFL、TOEIC Speaking の記事 ⇒にほんブログ村
Info: 他にも TOEFL,TOEIC Speakingに関する記事 ⇒人気ブログランキング

Twitter@SC010101
ご訪問ありがとう!

ペタしてね
Copyright 2012© by PearTree All rights reserved.